Odchudzanie się z głową

10588706_560143130757174_612217501_nModa na odchudzanie staje się z roku na rok coraz powszechniejsza i nie brakuje dzisiaj w dużych miastach miejsc, które pomagają odchudzić się z głową. Ten wzrost liczby klubów fitness lub siłowni czy innych obiektów sportowych wynika w dużej mierze z rosnącej świadomości wśród zwykłych ludzi. Jeszcze dekadę temu uważano, że najskuteczniejszą formą zrzucania zbędnych kilogramów jest drastyczne zmniejszanie przyjmowanych porcji pokarmu oraz ewentualnie rezygnowanie z pewnej grupy produktów czy ograniczanie się wyłącznie do jednego rodzaju jedzenia. Tego typu strategie żywieniowe są jednak przez dietetyków bardzo mocno krytykowane, a lekarze alarmują, że coraz więcej osób w ich gabinetach to pacjenci mający problemy zdrowotne wynikające właśnie z nieodpowiedniego odchudzania się. Organizm, który nie jest pewien, kiedy dostanie najbliższą porcję jedzenia, nie jest w stanie wyregulować swojego metabolizmu, więc kumuluje tłuszcz na zapas, zamiast go spalać. Głodzenie się lub rezygnowanie z jedzenia, tak modne jeszcze dziesięć lat temu, jest najgorszą możliwą metodą odchudzania.

Jak wyeliminować stres?

10596201_560143110757176_42586331_nWbrew pozorom, stres dość łatwo można wyeliminować ze swojego życia, jeśli tylko dołożymy wszelkich starań, aby tego dokonać. Dość skuteczne mogą okazać się w tym względzie poszczególne techniki relaksacyjne, spośród których warto zwrócić uwagę na ćwiczenia oddechowe, które możemy wykonywać praktycznie w każdym miejscu ? nawet podczas pracy. Najważniejsze jest jednak, aby zmienić swoje nastawienie do rozwiązywania problemów, podchodząc do nich ze stoickim spokojem. Pod żadnym względem nie możemy tracić naszego zdrowia na nerwy, które pomogą w szybkim czasie doprowadzić do rozwoju nerwicy, czy nawet przyczynić się do depresji. Należy zaznaczyć, że w eliminacji stresu pomocne okażą się nasze zainteresowania ? jeśli poświęcimy im chwilę, na pewno uda nam się zapomnieć o problemach. Jeśli zaś chodzi o rozładowanie napięcia, możemy w tym zakresie zdecydować się na uprawianie sportu. Najważniejsze jest, abyśmy nie tłumili swoich emocji, na co zwracają uwagę także specjaliści z zakresu psychologii.

orzechy

10596201_560143110757176_42586331_nOrzechy, chociaż należą do najbardziej kalorycznych spośród wszystkich bakalii, są także najzdrowszymi. W ich składzie występują duże ilości potasu, żelaza, cynku,a także witaminy z grupy B oraz fosfor, miedź i znany ze swojego wpływu na pamięć i koncentrację, magnez. Ze względu na wysoką zawartość białka oraz składników mineralnych, orzechy są istotnym elementem diety wegetarian. Poszczególne gatunki orzechów różnią się w niewielkim stopniu swoim składem. W orzechach laskowych występuje większa ilość witaminy E, a w orzechach ziemnych – więcej jest kwasu foliowego. Różna jest także zawartość tłuszczów, najwięcej tłuszczów zawierają orzechy laskowe, a ziemne – najmniej. Niektóre spośród orzechów mają także charakterystyczne tylko dla danego gatunku właściwości. Powinniśmy pamiętać, że np. migdały pomagają zobojętnić kwasy żołądkowe. Osoby mające częste napady głodu, mogą z nimi walczyć żując dwa lub trzy migdały. Jedząc orzechy ziemne należy pamiętać, że bardzo często są one powodem uczulenia i już mała ilość może wywołać silną reakcję alergiczną

jagody

10590003_560143120757175_1437243842_nNasze babcie i prababcie stosowały jagody jako cudowny lek w leczeniu wielu chorób. Był on obowiązkowym elementem składającym się na zaopatrzenie ziołowej apteczki każdego domu. Na terenach dzisiejszych Stanów Zjednoczonych, Indianie uważali, że borówka wysoka posiada uzdrawiającą moc. W czasach, gdy antybiotyki były jeszcze nieznane, czarne jagody były stosowane do leczenia chorób zakaźnych, tyfusu, a także polio. Używano ich także do zwalczania gronkowca. Obecnie lekarze zalecają spożywanie jagód w czasie trwania kuracji przeciw glistom i owsikom u dzieci. Jagody oraz borówki amerykańskie powinniśmy jeść na surowo, ale możemy ich także używać jako dodatek do różnych ciast czy deserów, a nawet nadziewać nimi pierogi czy drożdżowe bułki. Smaczne są również różnego rodzaju zupy, kremy oraz soki sporządzane z tych owoców. Jeśli chcemy cieszyć się w zimie ich smakiem, warto je zamrozić, w tym celu najlepiej wybrać borówki amerykańskie, ponieważ są odporne na niskie temperatury, a po rozmrożeniu nie stracą ani swojego smaku ani wyglądu.

Papryka

10588706_560143130757174_612217501_nPapryka należy do warzyw, które są prawdziwym bogactwem składników odżywczych. W jej skład wchodzą witaminy (szczególnie duże ilości witaminy C oraz beta-karotenu), a także sole mineralne, w tym potas i wapń. Papryka dzięki swoim cenny właściwościom wywiera nieoceniony wpływ na zdrowie i samopoczucie człowieka. Regularne spożywanie tego warzywa wpływa korzystnie na obniżenie ciśnienia krwi, a także pomaga chronić organizm przed chorobami układu krążenia. Dzięki zawartości polifenoli, których działanie polega na zwalczaniu wolnych rodników, papryka wpływa na opóźnienie procesów starzenia się organizmu. Zwartość witaminy C, której szczególnie duże ilości znajdują się w czerwonych odmianach tego warzywa, oraz innych witamin wykazujących właściwości antyoksydacyjne, głównie witaminy A i E, przyczynia się także do zwalczania wolnych rodników, co więcej witamina A i E określane są witaminami młodości i płodności. Z kolei biorąc pod uwagę zawartość witaminy C, czerwone i żółte odmiany papryki zawierają jej aż czterokrotnie więcej niż cytryna.

Batony energetyczne i białkowe

10543873_560143077423846_1916841173_nSportowcy podczas codziennych treningów narażeni są na utratę cennych składników odżywczych. Strata ta ma związek z wykorzystywaniem zasobów białka oraz węglowodanów, jak również wykorzystywanie ich do procesów regeneracyjnych. Konieczne jest uzupełnianie ich poziomu, aby organizm nie czerpał ich z zasobów organizmu. Białka stanowią budulec, ale przede wszystkim pozwalają na skuteczną regeneracje mięśni, co przekłada się na ich lepszą pracę Czy istnieje sposób, aby w szybki sposób dostarczyć do organizmu niezbędne składnik? Oczywiście – z pomocą przyjdą nam batony energetyczne lub proteinowe. stworzone z myślą o sportowcach oraz osobach aktywnych. Batony te posiadają duże dawki białka, tłuszczów oraz węglowodanów – wszystko zależy od wybranego przez nas rodzaju. Zadaniem tego typu produktów jest dostarczanie niezbędnej energii, uzupełnianie niedostatków składników takich jak białka czy węglowodany i wiele innych. Batony znajdziemy w dobrych sklepach sportowych i internetowych. Warto pamiętać, iż jest to żywność silnie przetworzona.

Podstawowy suplement diety: magnez

10596201_560143110757176_42586331_nWażnym dopełnieniem posiłków sportowców lub osób, które odznaczają się wzmożoną aktywnością fizyczną jest magnez. Spełnia on niebagatelną rolę w naszym ustroju, usprawniając pracę szarych komórek i stabilizując funkcje układu nerwowego. Co więcej, warunkuje dostawę energii do komórek i tkanek organizmu, zwłaszcza do narażonych na jej niedobór komórek nerwowych w mózgu. Ponadto, zmniejsza nadpobudliwość komórek, działając na organizm uspokajająco. Stężenie magnezu w ustroju ulega zmniejszeniu pod wpływem niektórych chorób i leków. Na niedobór tego składnika, narażone są osoby, które wykonują wysiłek fizyczny. Teoretycznie zaspokojenie zapotrzebowania na magnez, nie powinno sprawiać kłopotu, ponieważ występuje on w wielu płynach i pokarmach (w wodach mineralnych, migdałach, czekoladzie czy pełnoziarnistych produktach zbożowych). Jak objawia się niedobór tego makroskładnika? Najczęściej są to: zawroty i bóle głowy, problemy z koncentracją, nagłe skurcze mięśni, stany lękowe i napady niepokoju, napady szybkiego bicia serca czy występowanie różnych infekcji.

Podstawowy suplement diety: Kwasy omega 3

10578468_560143080757179_531767087_nCennym uzupełnieniem codziennych posiłków osób uprawiających różne sporty są kwasy omega 3. Coraz częściej zostaje poruszany wątek kwasów omega 3, jako ważnego elementu diety każdego sportowca. Okazuje się, iż wspomagają one redukcję tkanki tłuszczowej, korzystnie oddziałują na funkcjonowanie układu nerwowego, przyczyniają się regulacji gospodarki insulinowo-glukozowej oraz wspomagają zwalczenie procesów zapalnych w ustroju. Co więcej, kwasy omega 3 mają spore znaczenie u mężczyzn, ponieważ wpływają na funkcje reprodukcyjne. Ostatnie badania sugerują również, iż wspomniane kwasy spowalniają starzenie się komórek. Gdzie możemy spotkać owe kwasy? W najbardziej aktywnie biologicznie postaci, znajdziemy je w tłustych rybach morskich, jak tuńczyk, dorsz, łosoś. Ponadto, występują także w oliwie z oliwek, majonezie, czy w oleju lnianym. Niestety jadamy ich najczęściej bardzo mało, za mało. Negatywny skutek ich niedoboru jest pogłębiany przez nadmierne spożywanie kwasów omega 6. Dobrą alternatywą jest dołączenie suplementu diety, który zawiera skoncentrowany olej rybi.

Orzechy w diecie sportowca

10543873_560143077423846_1916841173_n

Każdy sportowiec powinien bardzo dbać o swój codzienny jadłospis. Dzięki odpowiedniej diecie treningi przynoszą znacznie lepsze efekty i pomagają szybko podnieść swoją siłę, szybkość, kondycję. W diecie sportowca jednym ze szczególnie ważnych i cennych produktów są orzechy. Wprawdzie orzechy mają sporo kalorii, jednak zawierają też zdrowe tłuszcze, mnóstwo białka oraz odrobinę węglowodanów. Ponadto orzechy stanowią cenne źródło błonnika, witamin z grupy B, magnezu i potasu oraz cynku. Dlatego też warto je uwzględnić w swojej diecie. Zwłaszcza dla wegetariańskich sportowców orzechy są bardzo ważne, gdyż stanowią jedno z nielicznych źródeł białka. Garść orzechów czy też sałatkę owocowo-orzechową można zjeść na przykład przed treningiem, gdyż dostarczą one niezbędnej energii. Po treningu pomogą natomiast uzupełnić utracone w trakcie wysiłku węglowodany i białko. Najlepiej jest jeść na przemian różne rodzaje orzechów, raz włoskie, kiedy indziej laskowe, brazylijskie bądź też migdały. Każdy rodzaj orzechów zawiera bowiem nieco inny zestaw minerałów i innych cennych substancji.